יום חמישי, 28 ביוני 2012

1-3 \ 2-4

מעולם לא עקצה אותי דבורה
אף פעם לא שברתי יד או רגל
אולי אני אלרגי לדבורים
אולי אני בלתי שביר

בימים האחרונים פרסמתי בדף הטוויטר שלי מעיין בוקסות (לא שירים חלילה) בני ארבע שורות. יש להן חוקים אחדים או יותר נכון חוקיות כלשהי. הן זכו לתגובות אוהדות. צייצנים אחדים ניסו את כוחם בכתיבה של משהו דומה, אחדים התוודעו בפני שניסו לכתוב אבל לא היו מרוצים מהתוצאה או שהתביישו לפרסם (חבל). 

לפיכך החלטתי להסביר את החוקיות. 

הבוקסות הן תרגיל, מעיין משחק.
שורות 1 ו - 2 הן עובדות, לרוב דברים שלא קראו מעולם (שורה אחת 'מעולם', שורה שנייה 'אף פעם' או להפך)

למשל :
מעולם לא עקצה אותי דבורה
אף פעם לא שברתי יד או רגל

שורות 3 ו - 4 הן התובנות \ תהיות \ מסקנות הנבעות מהעובדות.
שורה שלוש היא תובנה של שורה ראשונה ושורה ארבע היא תובנה של שורה שנייה.

מעולם לא עקצה אותי דבורה
אף פעם לא שברתי יד או רגל
אולי אני אלרגי לדבורים
אולי אני בלתי שביר

לכאורה אין קשר בין העובדה אחת לשנייה

מעולם לא עשיתי תואר
אף פעם לא קפצתי ממטוס

אבל בין התובנות יש איזו שהוא קשר (הקבלה או ניגודיות או אפילו קשר אסוציאטיבי)

מעולם לא עשיתי תואר
אף פעם לא קפצתי ממטוס
אולי אני דורך במקום
אולי אני יודע לעוף

לגבי חריזה אין חוקיות, לעתים השתמשתי בחריזה של שורה 2 ל - 4. לפעמים של שורה 3 ל - 4. לפעמים בלי חריזה כלל

מאחר ואני מחבר הפורמט, אני הרשיתי לעצמי לשבור את החוקים מדי פעם.

אשמח לראות בוקסות של אחרים. אנא השתמשו בהאשטאג # 1-3\2-4

להלן כל הבוקסות שכתבתי עד כה לפי סדר פרסומן
:)

-------------------------------------

מעולם לא עקצה אותי דבורה
אף פעם לא שברתי יד או רגל
אולי אני אלרגי לדבורים
אולי אני בלתי שביר

מעולם לא עשיתי תואר
אף פעם לא קפצתי ממטוס
אולי אני דורך במקום
אולי אני יודע לעוף

אף פעם לא עשיתי סי.טי.
מעולם לא שחיתי עם כרישים
אולי אני עומד למות
אולי אני טרף קל

מעולם לא הייתי עם גבר
אף פעם לא הלכתי מכות
אולי בכלל אני הומו
אולי אני סתם כוסית

מעולם לא השתתפתי בחילופי זוגות
אף פעם לא נתקעתי עם קבוצה של אנשים לבד בשלג
אולי אני ליברל
אולי אני קניבל

מעולם לא הייתי מובן
אף פעם לא טרחתי להסביר 
אולי הקדמתי את זמני 
אולי אחרתי את המועד


מעולם לא עשיתי יוגה
אף פעם לא פנו אלי לעזרה
אולי אני לא גמיש
אולי אני לא נגיש

מעולם לא התחייבתי
תמיד רציתי מישהי כמוך
אולי אני חושב שמגיע לי יותר
אולי אני יכול לרצות

מעולם לא ביקשו שאשא דברים
אף פעם לא הכנסתי מישהי להריון
אולי אני עקר מתוכן
אולי סתם עקר

מעולם לא התנשקתי על רקע השקיעה
אף פעם לא תהיתי על זהותי המינית
אולי אני ציניקן
אולי אני אשה עם זקן

מעולם לא הייתה לי פרארי אדומה
אף פעם לא הייתי פחות מוורוד או לבן
אולי אני נזיר
אולי אני חזרזיר

אף פעם לא זכיתי בלוטו
מעולם לא קיבלתי פרס
אולי אין לי מזל
אולי אני לא מוכשר

מעולם לא איבדתי שליטה
אף פעם לא הייתה לי דוגמנית
אולי אשתמש בסמים
אולי בידי הימנית

מעולם לא הייתי מאושר
אף פעם לא האמנתי באלוהים
אולי זה יקרה כרעם ביום בהיר
אולי יכה בי ברק

מעולם לא היו בצד הרחוב שניים סינים
אף פעם, אף פעם לא הייתי בתיימן
אולי אראה כינור גדול
אולי כושי קטן

תמיד אהבתי את לוליטה
מידי פעם אני חוזר למובי דיק 
אולי אני פדופיל
אולי אני זאופיל

אף פעם לא הייתה לי מוטיבציה
מעולם לא צנחתי חופשית
אולי אני יכול להיות טייס
אולי אני יכול לעוף

אף פעם לא אהבתי את בית הספר
תמיד העדפתי ים ובחורות
אולי אני סתם גולם
אולי אני בכלל פרפר

‏אני אוהב את הביטוי ׳לימים׳
אני אוהב את המילה ׳בדיעבד׳ 
לימים אומר לך למה
בדיעבד זה לא יהיה חשוב

אף פעם לא נתקעתי במעלית
מעולם לא הייתי באשראם
אולי אני פוחד ממקומות סגורים
אולי ממקומות פתוחים

אף פעם לא ישבתי על אסלה ציבורית
מעולם לא שירתתי במשרה ממשלתית
אולי אני איסטניס
אולי אני פשיסט 

מעולם לא הרגשתי מחובר
אף פעם אני לא מזהה את עצמי בראי
אולי אני עכבר עיר בכפר
אולי אני חלום של סנאי

אף פעם לא התחתנתי
מעולם לא התאהבתי ממבט ראשון
אני אף פעם לא אומר אף פעם
תמיד יש פעם ראשונה

אין סוף פעמים נדחיתי
אף אחת לא גררה אותי איתה לשירותים
קצרה היריעה מלספר
אולי גם צר המקום מלהכיל

מעולם לא שאלתי ׳בת כמה את?׳
אף פעם לא עשיתי ויפסאנה
אולי עברתי על החוק
אולי אני צריך לשתוק

אף פעם לא שרתי בקריוקי 
מהבנג׳י פרשתי כבר בתור
אולי אני פשוט כבד
פחדתי שאקפוץ ולא אחזור

הפסקתי לחנות בחנית נכים
שנים שלא אכלתי שוקו ולחמנייה
אולי זה כי כבר אין לי אוטו
והחיים לא קייטנה

מעולם לא היה לי סטוץ׳
לא פעם נשאלתי אם גדלתי בקיבוץ
אולי אני לא ספונטני
אולי אני לבוש חוראני

מעולם לא אמרתי אני אוהב אותך
אף פעם לא בכיתי כשמישהו מת
אולי אני נכה ריגשית
אולי לא אהבתי באמת

מעולם לא עליתי על קרוסלה
לא ראיתי אותך מאז
אולי זה יגרום לי להקיא
אולי זה יגרום לי להקיא

אף פעם לא הייתי ברמן
מעולם לא התחלתי עם בחורה
אולי אני טוב בלהקשיב
אולי אני טוב רק בלהגיב

אף פעם לא בגדתי בך
מעולם לא שיקרתי לך
לא הרגשתי צורך
חוץ מעכשיו

מעולם לא הטחת בפני משקה
אף פעם לא נתת לי סטירה
אולי אין לך חוש לדרמה
אולי אני לא חשוב מספיק

טרם הבנתי את מהות החיים
עוד לא גרמתי לך לגמור
טרם מצאתי את האור
עוד לא מצאתי את הסוויץ׳

מעולם לא הייתי באורגיה
כבר לא מזמינים אותי לחילופי זוגות
אולי אני לא מקובל 
אולי זה לא מקובל לבוא עם סבתא

אף פעם לא הייתי בירח
מעולם לא היתה לי מישהי כמוך
אולי אני יכול לחיות ללא חמצן
אולי אני לא יכול בלעדייך לחיות

מעולם לא שכבתי עם מורה
אף פעם לא הצצתי לשכנה
אולי פחדתי מציון נמוך
אולי בגלל שהיא הייתה שמנה

אף פעם לא עבדתי על מישהו בטלפון
מעולם לא לקחתי וויאגרה
תמיד שנאתי מתיחות 
זה מרגיש כמו לרמות

מעולם לא אהבתי את יאיר לפיד
אף פעם לא סבלתי את דודו טופז
אולי בעיניו אני לא ישראלי
אולי אני כבל של קומקום חשמלי

אף פעם לא בישרו לי בשורת איוב
מעולם לא הרגשתי כאב
אולי אני בר מזל
אולי אני בר מינן 

מעולם לא נסחפתי ללב ים 
אף פעם לא לקחתי ללב
אולי אני לא הטיפוס שנסחף 
כשאין צפיות אני לא מתאכזב

מעולם לא הלכתי לכל אורכו של נחל
אף לא הפסקתי לאהוב אותך
אולי הם באמת זורמים לים
אולי את זורמת לי בדם

אף פעם לא האמנתי בקארמה
מעולם לא אהבתי את בגין
אולי יום אחד היא תבעט לי בתחת
אולי יום אחד אחליק במקלחת

מעולם לא גיהצתי בגד
אף פעם לא עשיתי מבחן בד
אולי מתאים לי לא מקומט
אולי מתאים לי להגיש את ׳מבט׳

מעולם לא עשיתי עבודת שורשים
אין בחורה שלא רציתי לבעול
אולי יש לי דם כחול
אולי מח כחול

אף פעם לא התחלתי עם בחורה
מעולם לא הייתה לי הארה
אולי הגיע הזמן לא לפחד מדחייה
אולי הגיע הזמן לקבלה

מעולם לא התחשמלתי
אף פעם לא היה לי חשק לחיות
אולי אני לא מוליך
אולי זה בלתי הפיך

לא פעם החלקתי על בננה ברחוב 
אני תמיד בתחושה שאין לי באמת בית
אולי אני קומיק ריליף
אולי אני דפני ליף

אני תמיד מזמין יותר מדי
אבל תמיד גומר מהצלחת
אולי יש לי עיניים גדולות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה